Budowanie opinii

Wiele ludzi prowadzi taki tok myślenia, że im coś jest droższe – tym lepsze. Bardzo często tak jest i się to sprawdza. Dobre samochody – mają też dość wysokie ceny, a proporcjonalnie jest z samochodami niższej klasy. Toteż widząc niejednokrotnie osobę siedzącą w bardzo drogiej limuzynie, zwykle utożsamiamy ją z wielkim majątkiem. Mamy przed oczyma to, że jest to osoba wyższej klasy, zapewne z gestem oraz manierami. Takie pierwsze wrażenie czasami bywa złudne, aczkolwiek często mu ulegamy. Nieraz zostało to więc wykorzystane przez handlowców różnych firm.

Podobne zasady brane są pod uwagę w Internecie. Niektórzy ludzie zdają sobie sprawę z tego, że wyszukując coś w Internecie, najpierw wyświetlają się wyniki bogatych firm, ponieważ takowe dobrze opłaciły pozycjonowanie stron. Jednakże taki pogląd na daną firmę od razu stawia ją w świetle „lepszej”. Wysoko umieszczone w wyszukiwanych wynikach firmy, są widziane jako dobrzy partnerzy do robienia interesów. Mamy świadomość tego, że takowi właściciele firm dobrze prosperują, skoro stać ich na takie wydatki jak pozycjonowanie stron WWW.  Opinia o takiej firmie od razu wzrasta. Mamy wrażenie, że jest ona o wiele lepsza od takiej, która mieści się na szarym końcu. Zwykle dodatkowo takie strony mają bogato urządzoną szatę graficzną, toteż sprawia to wrażenie bogactwa i elegancji. Oczywiście wszystko robione jest z gustem.


Zwiększenie popularności marki

Każda firma w dzisiejszych czasach pragnie dążyć do jednego celu – do zdobycia jak największej ilości klientów. Jest to niezaprzeczalne. Ponieważ to właśnie klienci powodują, że dana firma może normalnie funkcjonować. To dzięki im pieniądzom są opłacani pracownicy danej firmy oraz właściciel otrzymuje spory zysk. Toteż bardzo istotne jest to, żeby jak najbardziej spopularyzować daną firmę, a wtedy będzie szansa na pozyskanie większej ilości klientów. Otóż reklama, mimo tego że tak bardzo nielubiana przez ludzi, ma ogromną moc.

Gdyby nie ona, ludzie często nie wiedzieliby o wielu promocjach, a nawet i o istnieniu niektórych produktów. To, co widzimy w reklamie, wydaje się nam lepsze i z wyższej półki. Podobnie bywa też w Internecie. Pozycjonowanie stron wpływa taż na popularność danej marki. Przykładowo jakaś mało znana firma nie potrafi się wybić. Mało kto ma pojęcie o jej istnieniu, ponieważ znajduje się w mało uczęszczanym przez ludzi miejscu. W takim momencie starczy dobrze zapłacić za pozycjonowanie stron. Ono doprowadzi do tego, że strona WWW  owej mało znanej formy będzie tak często odwiedzana przez gości, że firma zasłynie w świecie wirtualnym, a co za tym idzie, także w realnym. Mało znane marki mogą więc stać się popularnie tylko i wyłącznie dzięki dobremu pozycjonowaniu ich strony WWW.



Bartek Nowak

Specjalista do spraw SEO/SEM - antipodi.pl